tirsdag 29. september 2009

Mannen vi elsker å hate?


Nok en gang er Ari i rampelyset. Denne gangen etter et åpenhjertig intervju - visstnok delvis gjennomført i beruset tilstand.

Man kan si hva man vil om Ari Behn. Men at han tiltrekker seg folks oppmerksomhet er det liten tvil om.

For nesten uansett hvem man spør, så har de en mening om Ari. Noen elsker han, andre hater han. Noen ler og andre gråter. Men en ting har alle felles: Man mener NOE om Ari, og når han snakker blir han hørt.

Og da har han kanskje oppnådd det han vil: Skape debatt og diskusjon. Ikke bare om seg selv, men også om kongehus og kulturelite.


Er personligheter som Ari en berikelse eller en hemsko for norsk kultur og kongehus?

7 kommentarer:

  1. en hemsko for kongehuset,men en berikelse for folket:) mannen er jo dønn ærlig her,og viser en selvinnsikt som er få forunt å ha...ok,så er han en sutrete og selvopptatt,pompøs og merkelig...men han er iallefall klar over det sjøl..får litt medlidenhet med han,kan ikke være enkelt å være så humørsjuk,og i sine følelsers vold...skulle nok hatt litt mer å gjøre enn å bare skrive noen timer pr dag..da hadde han ikke hatt så mye tid til verken å drikke hver dag,eller tenke negativt

    SvarSlett
  2. Ari er ein person som trass i media sitt søkelys vel å være den han er. Dette er nok noko som kan irritere mange. Han er den han er, la han være sånn! Alt for mange tilpasser seg og føyer seg etter kva andre meiner.
    Kvifor skal alle være like?
    Kvifor skal alle ha ei meining om korleis andre (kjendisar) skal være?
    Ari har sin måte å være på, og bruker språket på sin eigen måte. Synest det er på tide at folk blir vane med det. Vi er jo visstnok ein svært tilpassningsdyktig rase.....

    SvarSlett
  3. Ari fremstår for meg som en stor barnslig egoist!

    SvarSlett
  4. Jeg er også ofte deprimert. Gjør det meg til "kunstner"?
    Ari er en selvoppnevnt "forfatter" uten annet å bekymre seg over i livet enn hvordan han skal komme ut av denne knipa med "englebarnet".
    I den sammenheng bør han ikke glemme at "engleprinsessen" og hennes romslige økonomi, også er hans eneste mulighet til å opprettholde et "bohemliv" på det luksuriøse nivået han er vant med. Alternativet ville nok være nærmere Knut Hamsun (ekte forfatter) sin bok "Sult", men dette frister nok ikke "Mr.Behn"......

    SvarSlett
  5. Jeg likte han ikke i starten. Men har lært meg å elsker han jeg. Uredd og seg seiv. Frykter tilsynelatende ikke reaksjoner. Veldig unorsk, men herlig berfriende;) Vær som du er:) Mertha tåler det.

    SvarSlett
  6. Ikke lett å være Ari når janteloven råder.

    SvarSlett
  7. Kunne godt tenkt meg å vært kongelig for en dag ,men så ville jeg fort hjem igjen til mitt eget deilige liv :) MÅ være utrolig krevende å leve slik de kongelige gjør .
    DET ER EN HELÅRS JOBB 24 timer i døgnet resten av deres liv .
    Flott av Ari å være så ærlig

    SvarSlett